9 elemenata Reikija

phyllis2(VAŽNO: ukoliko kopirate sadržaj, molimo vas da navedete izvor http://www.rei.com.hr   ili reikizagreb.wordpress.com s obzirom da su tekstovi u vezi Reikija uzeti iz našeg časopisa “Reiki obavijesti”, odnosno s našeg bivšeg weba i da na njih imamo pravo. Hvala.

Izvor: Reiki obavijesti Hrvatske Asocijacije Reikista.)

Sa predavanja P.L.Furumoto u Zagrebu, 2000.

1. FORMA POUČAVANJA

Trebali bismo prihvatiti reiki onakav kakav on doista i jeste, on je dovoljan sam po sebi i nije potrebno ništa dodavati; nikakva dodatna pomagala nisu potrebna, niti nikakvi dodatni načini iscjeljivanja. Ako radimo reiki, onda doista to i radimo. Reiki se poučava u stupnjevima i to:

I STUPANJ iscjeljuje na fizičkom nivou. Tečaj za I stupanj bi trebao trajati barem četiri dana, a ako to nije moguće, onda je svakako potrebno da majstor naknadno organizira okupljanje učenika*, kako bi se sve predviđeno mo­glo dovršiti. Niti jedna grupa koju majstor okupi radi predaje reikija ne bi smjela biti zakinuta niti za jednu informaciju. Moramo učiniti sve da znanje predamo u cijelosti, barem ono koje mi posjedujemo. U prvom stupnju se rade četiri inicijacije. Postoje različite informacije koliko bi vremena trebalo proteći izmedju svake inicijacije, no ako se tečaj održava četiri dana to bi značilo da svakog dana treba dati jednu inicijaciju.

II STUPANJ iscjeljuje na emotivnom, mentalnom i duhovnom nivou, uči se iscjeljivanje na daljinu, iscjeljivanje uzroka itd. Tečaj za II STUPANJ traje obično četiri dana, iako upravo drugi stupanj zahtjeva više vremena, jer treba učenicima prenijeti sva znanja i praktične i teoretske naravi. U drugom stupnju se radi samo jedna inicijacija, koja je energetski znatno snažnija i na učenike često ostavlja dubok dojam.

III STUPANJ majstorski stupanj, gdje osoba dobiva majstorski simbol koji mu služi za osobni duhovni razvoj. Na tom stupnju majstor vas upoznaje sa tradicijom inicijacija, poučava i predaje reiki drugim učenicima. Postoje neke preporuke da je najbolje da majstor prenosi znanje pojedinačno jednom učeniku. Tada majstor ima dovoljno vremena da se posveti učeniku i da mu prenese svo znanje tog određenog stupnja. No, iskustva su pokazala da je grupa od 4-6 učenika energetski daleko snažnija pa je i takav način učenja vrlo dobar. Ako se znanje prenosi istovremeno većem broju učenika, tada je preporučljivo da se to ne čini prevelikom broju učenika. Bolje je imati na tečajevima manji broj Ijudi. Tada majstor ima više vremena biti sa učenicima u istoj prostoriji, savjetovati ih o položajima dok oni međusobno rade razmjene energije. Na taj način on unosi u prostoriju svoju energiju koju učenici u tim trenucima itekako osjećaju. No, ja osobno nikada unaprijed ne odlučujem koliko ću inicijacija uraditi taj dan, nastojim slijediti energiju i inicirati u vrijeme kada ocjenim da je učenik spreman. Iz prakse to obično znači da nakon što grupa novih učenika obradi teoretski dio, u tom prvom danu se obično naprave dvije, a u drugom također dvije inicijacije. Preostali dio vremena se provede u razmjenama, u samotretmanima i u pripremama za inicijaciju.

*Naše Reiki grupe održavaju se redovito 2 x mjesečno.


2. TRADICIJA USMENE PREDAJEKada reiki odluči prihvatiti novog učenika i kada majstor prihvati inicirati učenika, oboje stvaraju jedan potpuno novi odnos, izmrđu njih nastaje jedna nova duboka veza koja se vjerojatno ne završava ovim životom. Majstor je dužan prenijeti reiki onako kako je prenesen njemu, pšstujući svu tradiciju koja se prenosi sa koljena na koljeno, a o kojoj će biti još riječi.3. INICIJACIJAMjesto gdje se obavlja inicijacija je sveto mjesto, a čin incijacije je sveti čin. Inicijacija se obavlja između učitelja i učenika, obično ispred oltara kojeg priprema majstor (oltar nije u religijskom smislu). Inicirati novog učenika je velika milost za majstora, stoga je potrebno da tom činu pristupimo s puno ljubavi i čistoce. Potrebno je naprosto sebe dati tom činu, znajući da sami ne činimo ništa. Na ovom mjestu egu nema mjesta. Mnogi učenici taj čin doživljavaju kao povrat sjećanja na svoju vlastitu bit, stoga tom svetom činu pristupamo s velikim poštovanjem.

4. POVIJEST

Danas postoje barem dvije verzije koje nam govore o tome kako se ponovo došlo do tog svetog znanja, koje smo već na početku naveli. Obje se slažu u tome da je znanje otkiveno dr. USUI-u. I to u trenutku dok je u meditaciji pokušavao spoznati Istinu. Bit svega je u tome da je taj čovjek posvetio svoj život spoznaji Istine. Znanje koje je dobio predao je ljudima na služenje i Reiki se proširio do današnjeg dana u mnoge zemlje.

5. DUHOVNA NAČELA

Duhovna načela koja su niže navedena je dr. USUI naknadno dao ljudima da pokušaju živjeti po njima, primjećujući kako se mnogi od njih vraćaju njemu s istim problemima. Vidjevši da ništa nisu učinili sa energijom koju su dobili, shvatio je kako nije dovoljno samo primiti reiki energiju već je potrebno i sebe mijenjati. Stoga je donio ovih pet načela, po kojima bi se trebalo pokušati živjeti. Ona nam sama po sebi ne znače ništa, ako ostanu samo slovo na papiru. Stoga bi trebali o svakom ponaosob razmisliti i uključiti ih kao načela svoga života. Tada će Reiki zasigurno dati očekivane rezultate.

– samo danas nemoj se ljutiti,

– samo danas nemoj se brinuti,

– poštuj roditelje, učitelje i starije,

– zarađuj pošteno za život,

– pokaži zahvalnost svim živim bićima.

6. ELEMENT NOVCA (ENERGETSKA RAZMJENA)

Čijenica da reiki na neki način podržava pa ponekad i zahtjeva razmjenu energije, pa makar takva energija bila i novac, često ljude zbunjuje, osobito dok još nisu upoznati sa reikijem u cijelosti. Energija može biti usluga, može biti u obliku “poklona” ali može biti i novac. U nama postoji otpor ka novcu (s obzirom da neznamo primati) i na njega obično gledamo drugačije nego li na neke druge materijalne energije. Ne trebamo na to gledati vrijednosno – za nekoga je možda teško odvojiti neku svotu novaca, dok je za drugoga to možda sitnica. Novac se koristi kao sredstvo za razmjenu. Mi na to gledamo kao na razmjenu energije za energiju. Usui-a je na to navelo saznanje da su se ljudi nakon primljenih tretmana osjećali dužni te su odmah nakon toga primljenu energiju predavali drugima i nisu je bili u stanju zadržati. Onda je od njih zatražio da mu za uzvrat nešto daju. Tada, kada ljudi daju nešto od sebe, osjećaju da su zaslužili tu energiju i zadržavaju je.

7. DUHOVNO NASLIJEĐE (SPIRITUALNA LINIJA)

Svaki praktičar reikia je imao svoje prethodnike. Svaki od njih je dodao dio svoje esencije i tako je reiki došao do Vas. U tečajevima je dobro učenicima predati znanje o imenima svih majstora koji su prethodili Vama. Tako se stvara naslijeđe od majstora do majstora kojeg zovemo “inicijacijska linija” Jedan od najbližih suradnika dr. Usuia, dr . Chijiro Hayashi, postao je njegov nasljednik i drugi veliki majstor Reikija u liniji tradicije. Njegova nasljednica Hawayo Takata (rodjena 1900. na Havajima) upoznaje Reiki 1935. i to zbog teške bolesti. Unutrašnji glas je vodi u Japan gdje traži iscjeljenje. Pred samu operaciju odlučuje se za posljednju priliku i odlazi u Reiki kliniku dr. Hayashija gdje je tretiraju svakog dana dva terapeuta. Nakon nekoliko mjeseci njeno zdravlje se poboljšava. Postaje učenica dr. Hayashija, 1938. majstor Reikija, a nakon smrti svog učitelja, njegov nasljednik. Utemeljuje American Reiki Association s prvenstvenim ciljem širenje Reikija. U poznim godinama počinje naučavati druge pa iza sebe ostavlja 22 Reiki majstora. Umire 1980 godlne. Unuka velike majstorice, Phyllis Lei Furamoto osniva 1980. slobodno Reiki udruženje: Reiki Aliance. Tijekom 1988. i 1989. osnivane su: The Radiance Technique Association International, The Radiance Seminars Inc. i Radiance Stress Management International Inc.

8. SIMBOLI

Reiki simboli se mogu promatrati kao katalizatori univerzalne životne energije, čijom upotrebom se ona manifestira u okviru izvjesne vibracione frekvencije. Upotrebom pojedinog simbola možemo birati frekvenciju na kojoj želimo iscjeljujuće djelovanje. (Primjer: Ako imamo problema sa gubitkom energije (umor, malaksalost) – tada upotrebljavamo prvi simbol, koji ima nižu – grublju vibraciju od trećeg simbola koji služi za daljinsko iscjeljivanje.) Na simbole bi trebalo meditirati (u seriji po 21 dan), tako da ih se vizua1izira uz mentalno ponavljanje mantri. Simboli imaju svoje objektivno značenje, ali subjektivno, oni se svakom praktikantu sami predstavljaju u posebnom unutrašnjem značenju za njega samoga. Doživljaj pojedinog simbola ovisi o spirituatno-mentalno­ emocionalnoj prirodi oobe koja ga upotrebljava, Zbog toga se direktan uvid može steći na najbolji način meditacijom. U praksi važi pravllo: Koliko investirate u meditaciju na simbole, u tolikoj mjeri vam se oni sami otkrivaju. Simboli i njihove mantre smatraju se tajnim i u prisutnosti osoba koje nisu intcirane u II. stupanj trebali bi se izvoditi isključivo mentalno.

9. FORMA TRETMANA

Reiki je tehnika koja se temelji na polaganju ruku.

***
P.L.Furumoto o Reikiju, Zagreb, 2000. (iz moje bilježnice):
(…)”Prije par godina od mene je traženo da definiram sustav, a ja to tada nisam mogla. Uvijek sam ispričala svoju osobnu priču o Reikiju, ili bih jednostavno stavila ruke na nekog. Govorila sam – ako želiš znati što je Reiki, dođi na 1. tečaj.
Počela sam raditi majstorske intenzive na kojima smo zajedno istraživali te motive. Kroz te razgovore, riječi koje opisuju taj sustav su daleko jasnije i sastavila sam ih u formu 9. elemenata. Svaki taj element ima svoju dimenziju i svoju strukturu. Kad je polaznik iniciran, oni ulaze u dinamiku i svaki element je u suodnosu s drugim elementima.
Niti jedan element nije važniji od drugoga, svi su važni.
Ukoliko se jedan element znatno promijeni, dinamika bi se promijenila. Svi su elementi zajedno i ostvaruju jednu formu – jedan sustav. Dodaj nešto, ili oduzmi – i to više nije taj sustav.”(…)
prof. Luna T. Val, Reiki majstor-učitelj

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>